74-409 350-040 70-566 820-422 642-982 77-601 70-549 JN0-102 300-101 117-101 00M-609 70-432 70-411 74-674 70-410 MB5-627 642-978 090-056 77-888 350-030 070-513 642-164 70-540 646-590 920-325 rh300 70-486 MB2-228 100-101 n10-006 1Z1-874 74-335 COG-135 642-112 MB3-862 HP2-K36 000-751 117-101 810-420 642-983 C2150-596 642-165 000-259 P2170-013 070-271 070-342 74-679 070-515 000-817 MB3-860 070-220 MB7-224 000-821 640-878 642-871 MB3-701 000-P01 070-516 70-227 MB3-700 77-887 74-676 MB3-637 MB2-703 090-601 074-676 642-737 70-464 MB7-224 78-702 MB2-703 jn0-633 MB6-885 70-551 070-226 77-888 070-296 1Y0-A25 MB7-226 70-542 VCP550 640-911 000-594 070-518 70-488 000-652 HP0-M49 000-288 200-120 642-453 70-412 070-210 HP0-655 HP0-918 mb2-704 MB6-295 642-278 000-351 70-554-Csharp 117-101 MB3-430 MB3-861 000-222 jn0-102 070-219 000-219 642-992 642-144 74-924 000-142 74-344 642-162 VCP550 642-162 COG-125 820-421 642-991 70-410 70-340 1T6-521 70-411 640-554 070-210 HP0-M49 MB7-639 650-196 650-294 74-338 642-243 070-228 HP0-P18 70-331 MB3-207 74-353 000-221 COG-142 070-512 070-686 050-895 MB3-859 70-467 M70-101 820-422 220-802 642-785 642-979 70-534 jn0-102 74-404 MB6-204 070-515 SPS-200 700-505 070-516 70-489 74-343 000-220 070-218 MB6-870 8002 MB2-700 Amazon 070-498 400-101 70-462 070-536 C2070-448 M70-301 Aruba 650-154 642-503 642-185 074-139 642-467 074-404 000-202 000-223 MB6-817 070-216 MB6-509 MB2-702 P2090-010 000-217 sy0-401 MB7-226 642-054 OG0-021 642-980 200-120
GY & K MARKETING KFT. - Gazdaság - Egyre kevésbé éri meg használt dízelautót Magyarországra hozni
gyk
gyk
Kedd, 2018. október 16.  Gál napja gyk
gyk
gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk gyk
gyk
gyk gyk
gyk
gyk gyk gyk
Egyre kevésbé éri meg használt dízelautót Magyarországra hozni
Gazdaság
Egyre kevésbé éri meg használt dízelautót Magyarországra hozni

Csúcsra jár a használtautó-import idén is, miközben a fővárosi szmogriadó-rendelet miatt jelentős részük nem közlekedhet a füstös napokon.

Jámbor

Bár a külföldről behozott használt autóknak már csak 40 százaléka dízel -korábban 60 volt -, az idén jósolt, csúcsot jelentő, több mint 150 ezer darabos, 11 éves átlagéletkorú importból több tízezer jármű tulajdonosát érheti kellemetlen meglepetés, ha jövő télen megszállja a várost a füstköd. Mint emlékezetes, tovább korlátozzák a szmogriadó idején használható gépjárművek körét a fővárosban, miután így döntött a Fővárosi Közgyűlés a közelmúltban. Az elfogadott határozat szerint jövő október 1-je után a fővárosi riasztási fokozat elrendelése esetén korlátozzák a 7-es és a 8-as környezetvédelmi osztályú - vagyis Euro 3-as dízelüzemű - gépjárművek forgalmát is, miközben jelenleg ez csak az Euro 2-es gépkocsikra érvényes. A döntés értelmében a korlátozás egy évvel később, azaz 2019. október l-jével riasztási fokozat elrendelése esetén már a 10-es és a l l-es környezetvédelmi osztályú - Euro 4-es dízelüzemű - gépjárművekre is vonatkozik majd.
Az Euro 3-as dízelek jelenleg tizen-két-tizenöt éves autók, az Euro 4-es besorolás pedig tíz év körüli kocsikat jelent. Tekintve, hogy a használtautó-
importban a járműveknek mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél ifjabb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább tízéves, átlagéletkoruk pedig tizenegy év, jól látható, hogy a behozatal csaknem felét olyan autók teszik ki, amelyek vagy jövőre, vagy 2019-től szmogriadó riasztási fokozata idején
reggel 6-tól este 10-ig nem közlekedhetnek majd Budapesten.
Mindebből az következik, hogy a dízelmotoros autókat kedvelő budapesti autósok csak viszonylag fiatal - öt-hat éves - autót választhatnak, ha el akarják kerülni a korlátozást, illetve még fiatalabbat, ha feltételezzük, hogy autó-
jukat három évnél hosszabb ideig óhajtják használni. Azonban az is megeshet, hogy a magyar főváros vezetése - hasonlóan számos európai nagyvároséhoz - további korlátozásokat vezet be a dízelautók használóival szemben, hiszen olyan települések is vannak Európában, amelyek célul tűzték ki a belső égésű motorokkal szerelt gépkocsik teljes kitiltását a belvárosból. Ez utóbbi szándék azonban akadályba ütközhet, ha az áruszállító járművekre is ki akarják terjeszteni a korlátozást, ugyanis a kereskedelem áruellátását világszerte dízelmotoros teherautókkal végzik. A használt autók vásárlóit talán azért nem aggasztja túlságosan a fővárosi szmogriadó-szabályozás szigorítása, mert az elmúlt évtizedekben igen ritkán került sor széles körű tiltásra Budapesten, és akkor sem sokáig. Idén januárban azonban hetekig megült a város felett egy hideg légpárna, és az agglomerációból munkába járók közül sokan kénytelenek voltak otthon hagyni a gépkocsit. Az online elérhető légszennyezési térképeknek köszönhetően azonban kiderült, hogy Budapest levegőjét'a-fűtési szezonban elsősorban a szilárd tüzelésű kazánokból, illetve a kéményekből távozó füst rontja. A gépkocsik számának érezhető mértékű csökkenése ellenére a szmog nem enyhült jelentősen, amíg a szelesebb időjárás be nem köszöntött. Ennek ellenére nem lenne meg-^lepetés, hogy ha a dízelmotoros autók aránya a behozatal egészét tekintve a jövőben tovább csökkenne.
2017.11.07Magyar Idők(12)
Vissza

potty

relevans
partnereink
biztositas.mobi
notebookscreen.eu
Eagle-Comp Kft.
gyk

LEVÉLKÜLDÉS | Copyright © 2009 gyk.hu Minden Jog Fenntartva. | WEBMASTER
HÍREK | PR | MONITORING | MOBIL | RÓLUNK | KONTAKT

gyk